Jak firmy udržují kontakt se svými zákazníky

Není pochyb o tom, že každý podnikatel chce, aby mu jeho firma přinášela co nejvyšší zisky. Ty by se měly v ideálním případě neustále zvyšovat, a to rychlejším tempem, než jaké je tempo růstu inflace. To však není nic snadného, koneckonců, konkurence se snaží přesně o to samé.

 

Není tedy divu, že jedním z problémů, se kterými se firmy potýkají, je udržení stávajících zákazníků. Nestačí totiž, že u nich daný člověk nakoupí jednou. Je potřeba, aby zde nakupoval opakovaně, a nechodil nikam jinam. To samozřejmě nejde na sto procent zajistit, avšak je nutné se o to snažit.

 

kontakt1

 

Jedním z prostředků, jak toho dosáhnout, je pak mít se zákazníky neustálý kontakt montazmpc.cz. Je totiž nutné se jim neustále připomínat, jinak hrozí velké nebezpečí, že na naši firmu pozapomenou a půjdou jinam. Jak to ale udělat?

 

Jednou z možností jsou samozřejmě telefonáty. Během nich je možné představit nejnovější produkty, o které by daný člověk mohl mít zájem. Tento postup nejčastěji provádí banky či pojišťovny. Je pravdou, že pokud se správně uchopí, může být poměrně efektivní, avšak to je jen v málo procentech případů. Většina lidí totiž tyto hovory hodnotí jako obtěžující, a rozhodně nemají zájem si poslechnout, co jim daný pracovník chce představit.

 

kontakty2

 

Jinou metodu zvolily obchodní řetězce. Ty používají jednosměrnou formu komunikace ve formě letáků. Ty informují lidi především o nejrůznějších slevách a akcích, které daný obchod v nejbližší době chystá.

 

Toto je podstatně účinnější forma kontaktu, neboť není vnímána tak negativně. Navíc mnoho lidí skutečně zajímá, zda mohou nakoupit levněji. Efektivita této metody je však podstatně snížena tím, že to dělají všichni. Člověk tak tedy do schránky dostane i deset letáků týdně.

 

To mu umožní projít si veškeré nabídky nejrůznějších řetězců, a pak jít tam, kde to považuje za nejvýhodnější. A to rozhodně není něco, o co by obchody stály. Je však nutné říci, že je to férové z pohledu zákazníka.

 

Je však vidět, jak je udržování kontaktu se zákazníkem nezbytné. Bez něj by mnoho obchodů zkrachovalo.